Monday, July 21, 2008

s.m.a.l.a.m

smalam.. aku tertido.. lepas balik keje.. tapi encik am nak mesej.. so.. aku layan.. sampai aku terlena balik.. then tetiba aku terkejut.. sakit jantung aku kalo terbangun cam tuh... ble terbangun, aku sms die lagi.. "sye nak g kopitiam, awak nak ikut x?".. lame lepas tuh, die hantar "jangan lupa, barang2 j**** tu kita buang skali nanti".. terkezut ah gak... tetibe die sebut pasal tuh.. aku x penah plak nak cite ke, ape ke, pasal barang2 die yang ader kat aku lagi.. 
aku kuar.. bawak semua barang2 tuh.. ada rantai.. ada sampul pos ekspress yang ader tulisan die.. ader kad besday... ader baju.. semua aku kumpulkan skali.. ada 1 buku.. yang aku dah lama nak buang.. cme x sempat.. dalam tuh, tulis mcam2 pasal aku.. and aku x nak baca lagi.. semua tuh aku tulis masa baru2 aku kne tinggal tahun lepas.. aku bagi semua mende tuh kat die.. then, die mle selongkar.. aku amik balik buku tuh.. aku sembunyikan belakang aku.. tapi encik am nak jugak.. nak baca.. aku mati-matian x kasi.. last2.. die kuar kete, jalan menonong cam tuh jer.. aku cari.. tapi x jumpe.. die pegi mane??... 
aku call die.. "awak kat ner?"... die jawap.. "saya kat dunia lah".. "cakap ah betol2, awak kat ner?".. "saye kat dunia ah".. last.. aku letak phone.. then aku drive.. die call balik.. die tanye aku kat mane.. "saya nak g mampos, awak peduli ape".. aku jawap memang kuang ajar.. aku park kete kat tempat tersorok.. dekat2 ngan opis.. die call aku.. berkali2.. aku angkat, jawap.. letak.. die call lagi, aku dah x dapat tahan air mata.. mengalir gak.. die dah kelam kabut dengar aku nangis.. "sayang, awak kat mane? bagitau lah yang?" die merayu lagi.. aku ngan keras  ati aku.. tetap x nak bagitau.. last.. masa die ngah cakap ngan aku, die letak.. die jumpe gak aku.. masuk jer kete, die peluk aku.. "sowi yang, saya x der niat buat awak cam tadi".. no point.. aku diam jer sepanjang dalam kete.. event masa ngah tunggu ani.. then dah amik ani, aku bagi die barang2 mamat tuh.. then.. die buang.. aku nampak cam ner die hempas barang tuh.. aku tau die sayang aku.. die x nak aku ingat lagi mamat tuh.. aku tau, die x nak aku sedih lagi.. aku tau, die cme nak yang terbaik ntuk aku.. aku tau sebab die terus kuar kete, bile aku x bagi dia baca buku tuh.. aku tau.. aku dah jumpa orang yang sayang aku..

No comments: