Thursday, January 15, 2009

jiran ku jiran mu jua..

Walaweiii.. tetibe aku nak bercerita pasal jiran2 aku.. actualy.. kami pindah bandar bukit tinggi ni since 1.10.2004.. aku time tuh ngah bersekolah lagi.. last year kat high school musical.. ekeke.. sebenarnye sampai skarang aku x knal jiran sebelah kiri sampai ujung, jiran sebelah kanan sampai ujung.. jiran depan umah dari mula row sampai abih row.. teror x??

Jiran aku belah kiri aku.. kiri aku ok.. bukan kiri korang.. jiran sebelah kiri aku lebih prihatin skit ah berbanding jiran sebelah kanan aku ni.. sebab ape aku cakap prihatin.. sebab tiap kali kami skeluarga parking kete.. mst kami terrrrrramik skit space umah die.. biasalah, kami ni orang susah.. dok umah yang sekankang kera jer.. disebabkan keprihatinan die.. x per.. x jadi masalah.. die kasi jer.. kekadang kalo die ader... aku akan cuba berkata sowi dengan seikhlas mungkin.. mst die kata.. x pa.. x pa... tapi kan walaupun die prihatin cam tuh.. kitaorang sebenarnye confius ngan nama die.. aku x tau ah, jennie tuh nama die ke, nama anjing die.. malu ah nak tanye.. by the way.. jiran aku majoriti cina.. kalo nak dibandingkan dengan jiran sebelah umah aku yang belah kanan.. masyaallah.. pantang kitaorang parking termakan skit kawasan rumput ke, tar ke, daun pandan die ke.. esoknye... mst die balas balik.. hampeh btol.. tapi x bleh nak marah ah.. die akauntan, akauntan kan terperinci.. jangan nanti die bawak kuar kalkulator nak buat kira-kira kawasan umah dengan rumah kitaorang sudah... nayaaa..

Dalam kawasan umah aku ni.. x semua cina.. ada gak melayu.. tapi semua melayu moden.. buat kenduri kendara, jemput anak pinak, kaum kerabat, sahabat handai, teman chatt.. semua die jer.. x dernye nak menjemput jiran2 sebelah kanan ke, kiri ke.. punye ah moden.. mane datang dah.. slalu gak kitaorang buat kenduri kendara.. jemput seluruh taman.. yang datang, jiran cina.. yang melayu.. daripada 6 family, datang ah dalam satu.. kalo mati nanti.. ntah ah.. pandai2 ah ko nguruskan diri ko sendiri.. ko kan ader anak pinak sendiri, sahabar handai sendiri.. teman chatt sendiri.. dowang kan ada.. kan.. kan..

Balik ngan jiran aku yang baik, yang sebelah kiri tuh.. yang nama die ke, anjing die yang jennie tuh.. die walaupun baik.. tapi ader sumthing wong.. memalam kan.. strat tengah malam, sampai 1-2 pagi.. anak die ader masalah nak menumbuk punching bag.. ape hal ntah.. macam nak cari pasal.. gedegang.. gedegang.. kne dinding.. kan kitaorang orang susah.. dinding yang pisahkan rumah die ngan umah aku rasanya tebal die x mengikut piawaian kot.. macam nipis jer.. macam bleh jer dengar ape dowang buat.. woohooooo.. bahayaaaa... ataupun, dinding tuh x der masalah.. cme dowang yang bermasalah.. x pon tinge kitaorang macam tinge lintah... ntah.. aku pon pening nak pk.. jiran kowang ader x macam jiran aku??

No comments: